Sanur - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Sanur - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Sanur

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Maart 2013 | Indonesië, Kuta

Vrijdagavond zijn we door 2 studiegenootjes (Melissa en Citra) uitgenodigd om mee te gaan naar een cocktailproeverij van een restaurant dat binnenkort officieel open gaat. Citra kende de eigenaar en hij wou graag feedback over álles om het zo goed mogelijk neer te zetten. Wij natuurlijk op hakjes en jurkjes daarheen, werden we geheel in stijl verwelkomt met een glaasje champagne. (Oh ik hou van mijn toekomstige werk haha) daarna kwamen maar liefst 21 cocktails langs en dan geen miezerige test versies, maar echt volle glazen mojito, cosmopolition, dry martini (met olijven) etc. Over elke cocktail moesten we invullen wat we van de presentatie vonden, de smaak, voor hoeveel we het zouden verkopen en of we het nog een keer zouden nemen. Onnodig om te zeggen dat het een geslaagde avond was die, 21 gratis cocktails later, werd afgesloten in een club in Seminyak.

Ondanks de hoeveelheid alcohol in ons bloed hebben we het gepresteerd om 'vroeg' op te staan om af te reizen naar Sanur (een uurtje reizen vanaf Dalung. Het eerste waar we terecht kwamen was Sanur beach. het eerste echt mooie witte zand strand op Bali dat wij hebben gespot. Anders dan de inmense drukte op Kuta beach was het hier een oase van rust. Heerlijk!
Na even op het strand te hebben geluierd vonden we dat het tijd werd om het echte Sanur te verkennen. Als twee meisjes zonder richtingsgevoel of GPS reden we natuurlijk prompt de verkeerde kant op. We besloten achter de bordjes museum aan te rijden en kwamen aan bij een verscholen mini museumpje (drie zalen) vol met pointilistische kunst. We waren het hele museum al rond geweest toen er een 80 jarige man naar boven kwam schuifelen. Het bleek de kunstenaar zelf te zijn en hij begon (in gebrekkig engels) bij elk schilderij een apart verhaal te vertellen.

Na dus de nodige cultuur te hebben opgesnoven hebben we nog een poging gedaan Sanur centrum te vinden (wat is gelukt!) Dit bleek het zoveelste toeristische plaatsje te zijn, maar net op het moment dat we naar huis wouden gaan barstte er een stortbui los. We zitten helaas nog steeds in het regen seizoen en ja... het regende tot aan Kuta... Onder aanmoediging van de balinezen toch met ons scootertje doorgecrossed, de golven water van voorbijkomende vrachtwagens op de koop toenemend, en veilig (maar door en doorweekt) weer thuis gekomen!

• 05 Maart 2013 - 12:02

Erik:

Dus zo krijg je ook nog wat cultuur mee! Zijn het niet cocktails dan zijn het wel pointilistische puntjes...

• 06 Maart 2013 - 09:48

Cor:

Hoi Maaik,
    zojuist je verslag gelezen. Wat een bachanaal. Maar waarschijnlijk wel erg leuk. Wat zijn daar de boetes als ze je met een slok op op de scooter of achter het stuur betrppen??
    Ik merk dat je er van geniet. Doe dat vol overtuiging.
    Zelf moet ik direct naar een vergadering met de flat directie. De gevolgen van de crisis bespreken.
    We doen ons best.
    Maaik veel plezier (studeer je ook nog)??
    Groeten van
    Opa

• 09 Maart 2013 - 08:27

Anja Van Heeswijk:

Ha Maaike,
    Leuk je verslagen te lezen. Met de laptop op schoot in bed want ik heb een gescheurde kuitspier. Dus even behelpen. Volgens mij een is Bali een heerlijk eiland maar al aardig toeristisch.
    In Nederland was het eventjes heel mooi weer maar we krijgen nu weer vorst en sneeuw. Kun je maar beter een stortbui op je kop krijgen op Bali. Geniet er van Maaike!! Hartelijke groet, Anja