Kuala Lumpur - city of cultures - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - city of cultures - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - city of cultures

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Juli 2013 | Maleisië, George Town

Back in KL! Mijn hostel bevindt zich in Chinatown waar tussen de mie en loempia's, Prada en Gucci spullen worden verkocht in het licht van Chineze lantaarns. De stad is een mix van moderne maleisiërs in designerkleding, traditionele families waarbij de vrouw met kleurrijke hoofddoek rondloopt en de streng gelovige vrouwen in burka. En natuurlijk de toeristen overal.
De eerste dag begint al vroeg (slapen in een dorm is niet alles...) en ik besluit naar little India te gaan, een wijk die zich meer laat beschrijven als een enorme bazaar. Overal kan je hoofddoeken, sarongs en henna vinden en bollywood muziek schalt door de speakers.
Zo'n 500 meter verder bevindt zich de rechtbank, een Moors aandoend gebouw tegen de achtergrond van de moderne wolkenkrabbers.
Als laatst volgt natuurlijk de beroemde twin towers, echt indrukwekkend!

's Avonds ga ik met Arif op pad. Arif woont in KL en werkt bij een aziatische online modeketen. De avond begint bij een zondags avondmarktje waar ik een soort wafel met cocos, pinda's en mais proef (degene zonder mais was lekkerder) daarna rijden we naar KL tower waar we vanaf 268 meter hoogte de hele stad als een zee van lichtjes zien :)

De volgende dag ga ik mee met Isabel (Costa Rica) en Gavin die ze via couchsurfing heeft ontmoet en haar beloofd heeft mee te nemen naar de Batu Caves. Een enorme grot waar nog grotere Hindu beelden zijn neergezet. Gavin weet ons echt van alles te vertellen over de oude hindu verhalen. Daarna kunnen we 331 traptreden de grot in.
Gavin komt oorspronkelijk uit India en eenmaal weer beneden laat hij ons kennis maken met Indiaas snoepgoed.
De tweede stop is het onafhankelijkheid monument wat bestaat uit een prachtig aangelegde botanische tuin, fonteinen en vreemd genoeg een beeld van Amerikaanse soldaten, dat naar verhaal, de toenmalige koning na de tweede wereldoorlog liet verschepen naar Maleisië omdat hij het zo mooi vond en het in Amerika niet meer werd gebruikt.
Ik zeg toenmalige koning omdat Maleisië een koning heeft die elke 5 jaar wordt gewisseld. Er zijn 13 staten in Maleisië, elke staat heeft een eigen 'koning' en koningshuis, maar eens in de 65 jaar is de koning van de staat de koning van het land - de sultan. Na 5 jaar wordt het nationaal koningschap weer doorgegeven aan een andere staat.
Onze laatste stop is het onafhankelijkheid stadion. Een stadion waar in in 1957 een samenwerkingsverband tussen India, China en Maleisië werd getekend en de vrijheid van Maleisië. Het stadion wordt niet meer gebruikt en is een totaal verlaten voetbalveld, maar wordt onderhouden als historisch erfgoed van KL.

Mijn laatste dag bezoek ik de nationale moskee. Een enorm complex waar men op blote voeten en in een soort burka gehuld naar binnen mag. Door het witte marmer is het complex zelfs midden in de stad koel. Daarna volgt een rondje door het islamitisch museum, wat me alles uitlegt over de moskee die ik net heb bezocht en vele andere dingen. 's Middags bestaat vooral uit relaxen in een van de vele parken van KL en inpakken.

Terug naar Bali!

  • 05 Juli 2013 - 08:40

    Erik:

    Goh, je moet maar reisboeken gaan schrijven, je maakt nog eens wat mee!

  • 05 Juli 2013 - 09:32

    Opa Cor:

    Maaike,
    Ik geniet iedere keer weer va je reisverslag. Beeldend beschreven. Ik weet niet of jij e bewaart, maar ik heb alles uitgeprint en opgeborgen. Mocht je ze dus weer willen zien, meld je dan bij je oude opa.
    Verder nog veel plezier
    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 13699

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Augustus 2013

Bali

Landen bezocht: