Last Time Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Last Time Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Last Time Bali

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 Juli 2013 | Indonesië, Seminyak

Sanne is hier inmiddels alweer 10 dagen en vannacht vliegen we (eindelijk) naar Java om rond te trekken. Onze reis op Bali begon met een rondje langs alle plekken waar ik het laatste half jaar heb gewoond. School, compleet uitgestorven, de villa, waar we als verloren familieleden werden ontvangen door Garlia en Hesti en de warungetjes waar ik de afgelopen maanden heb gegeten.
Sanne zou Sanne natuurlijk niet zijn als ze meteen de eerste dag ook de scooter moest uitproberen. Daar gingen we dan, bij v.d Schans achterop (Tot noch toe zonder ongelukken.)

Na alle, voor mij bekende maar super mooie plekken te hebben bezocht ging onze toch ook naar het Batu meer, voor het eerst met de scooter door de bergen, naar een meer aan de voet van de vulkaan. Super mooi. Daar verbleven we in een super mooi gedecoreerd Indonesisch huisje waar ‘Mama’ Thee kwam brengen (met Indonesische koekjes) wanneer we wouden. Daar heb ik het ook voor het eerst in mijn periode op Bali het langer dan 24 uur ijs en ijskoud gehad (wat wil je op zo’n hoogte) maar dit werd gelukkig opgelost met een bezoekje aan de hot springs, natuurlijke warm waterbronnen, opgewarmd door het lava van de vulkaan. Heerlijk!

Ook hebben we tijdens de tien dagen nog een belevenis van onze bucket list kunnen afschrijven; Olifant rijden. Bij Bali Zoo, de dierentuin van Bali (waar we in ieder geval zeker weten dat ze goed voor de dieren zorgen) konden we een ritje op een Aziatische olifant maken. De dierentuin had 9 olifanten in bezit, waarvan 2 mannetjes. Aziatische olifanten kunnen ruim 80 jaar worden, maar de oudste hier was pas 31. Per dag ging er zo’n 250 kilogram groenvoer per olifant doorheen. Allemaal leuk en aardig, eenmaal op zo’n beest – die zo’n 2 meter hoog zijn, konden we alleen bevatten hoe enorm die beesten waren.
Na een rit van een half uur mochten we onze olifant voeren. Het is zo apart om naast zo’n kolossaal beest te staan! Ongelofelijk!

Nu staan de rugzakken klaar voor vertrek en is ons wekkertje gezet (3:00 ’s nachts…) Op naar Java voor het volgende avontuur!

• 21 Juli 2013 - 14:08

Cor:

Met belangstelling kenis genomen van je Balinese activiteiten. Kijk verlangend uit naar je Javaans verslag. Nog verlangender naar je thuiskomst.
    Nog veel plezier, Dikke knuffel van
    Opa