aankomst op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu aankomst op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

aankomst op Bali

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Februari 2013 | Indonesië, Kuta

Na bijna de hele viegreis niet geslapen te hebben kom ik aan op Bali. De hitte slaat me meteen tegemoet en de 500 meter naar de auto lijkt echt eindeloos lang met mijn zware koffer.
De villa is echt super mooi, de eigenaar: Gartia (spreek uit als Kartia) verwelkomt me. Het mannetje is een kop kleiner dan ik ben, maar tilt zonder zichtbare moeite mijn koffer naar de kamer.
Net op het moment dat ik een duik in het zwembad wil nemen barst de eerste tropische regenbui los en komt werkelijk de hemel naar beneden.
Een uurtje later ontmoet ik de andere nederlanders, Ymke, Emmy, Dewi en Brent. Zij zijn vrijdagavond al aangekomen en hebben uitgaansplannen. Ik twijfel eerst, maar na 48 uur zonder slaap hou ik met moeite mijn ogen open en wacht tot Tietia komt, waarnaar ik ga slapen.
De volgende dag ontbijten we met wentelteefjes op de veranda van de villa. Wat een leven, super warm, overal tropische struiken en een zwem bad naast de deur. Om half 12 komt de General Manager van Stenden langs om te kijken of alles goed is en vertelt wat dingen over het eiland. Ondanks de hitte besluiten we toch naar Kuta te gaan. We nemen een taxi en rijden door de drukte naar de stad. Het is echt een grote mierenhoop. warm, druk en overal staan mensen om dingen te verkopen. Overal zoeven brommertjes en taxi's langs. We dingen voor het eerst af als we een simkaart willen kopen, maar de agresieve manier van handelen valt nog niet mee.
Na wat zoeken vinden we een taxi die weet waar de plaats Dalung ligt (daar staat de villa) Terwijl we de stad uitkruipen belt meneer eerst zijn zoon, want die heeft het steeds zo druk. Daarna besluit hij toch maar de eigenaar van de villa te bellen, Dalung is zó groot, verzekerd hij ons. Mooi, dat wekt vertrouwen. Maar na een kwartiertje rijden stopt hij de auto en wil hij uitstappen. We staan echter op een heuveltje en de auto begint langzaam naar achteren te rollen. Als we hem vragen of dit wel een goed idee is lacht hij wat en stapt hij, zonder handrem, uit. Vervolgens durven we ons 5 minuten niet te bewegen omdat we bang zijn dat we verder rollen.
De avonturen met meneer zijn nog niet afgelopen. Hij weet de weg toch niet zeker en besluit nog een keer te bellen. Helaas let hij daarbij niet op het verkeer en ziet bij het afslaan een enorme bus over het hoofd, bijna botsing... als de agresieve buschauffeur ons daarna in de vangrail probeert te drukken verzekerd hij dat het 'zijn vriend' is....
Eind goed al goed, we halen de villa zonder een botsing te veroorzaken en zijn blij om weer thuis te zijn.
's avonds valt het licht uit en het is echt overal stik donker! we gaan de straat op voor wat eten, en in een straatje met kleine warungs (eettentjes waar de lokale bevolking eet) halen we een soort nasi. Uiteraard is bij hun de stroom ook uit en dat ze geen engels kunnen maakt het ook niet makelijker. Na tien keer gebaren dat we 2 maaltijden willen lukt het ons, de man gaat aan het werk! Bij een zwak zaklantaarntje begint hij allemaal dingen in de wok te smijten, dit wordt spannend.... Het is klaar en het mannetje probeert ons iets uit te leggen in het balinees. Onbegonnen werk natuurlijk, dit krijgt hij door en razendsnel vouwt hij uit papier twee zakjes zodat we het kunnen meenemen. we zijn 1.05 euro kwijt voor 2 maaltijden! En het is lekker! Gelukkig volgt er s avonds geen diarree en na een skypesessie bij oma zoeken we beiden ons bed op.

  • 04 Februari 2013 - 14:54

    Grieanna:

    Hoi Maaike.

    Je avontuur is begonnen lees ik. Het verhaal van de taxichauffeur komt me bekend voor. Soort gelijke ervaringen hebben we ooit in Taiwan gehad. Het gaat allemaal wat anders dan bij ons Ze nemen het vaak niet zo nou. Over het algemeen kom je toch daar waar je wilt zijn.
    Kun je een beetje tegen de warmte? Wel lekker dat de villa een zwembad heeft.
    Ben benieuwd nmaar je volgende verslagen. Er zullen nog wel meer bijzondere en hilarische gebeurtenissen volgen. Geniet van alles en veel plezier.
    ( Misschien tussen door nog een beetje werken?)
    Lieve groet van ons uit Aartswoud.
    GHrieanna

  • 11 Februari 2013 - 10:17

    Maaike Siegel:

    Hoi Maaik,
    Even een reactie op je reisverslag. Heerlijk zo'n avontuur. Zalige temperatuur bij jou.
    Hier vriest het weer en maakt de zuid-oostenwind het nog kouder.
    Er is weinig nieuws te vertellen. Alleen, dat ik vanmorgen mijn hele huis heb moeten stofzuigen. Jan Peter, Jenny en de hond kwamen langs en Prins kroop op alle stoelen en schurkte zich op het vloerkleed. Overal haren. Maaik ik wens je een voortreffelijk verblijf op Bali en verwacht bij je tergkeer een Balinese dansvoorstelling.
    Groeten en een dikke pakkerd van
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 13700

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Augustus 2013

Bali

Landen bezocht: