Scooter avontuur (eindelijk!) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Scooter avontuur (eindelijk!) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Scooter avontuur (eindelijk!)

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Mei 2013 | Indonesië, Kuta

Bali begint steeds meer op thuis te lijken. 12 dagen geleden begroette ik mijn ouders nog op het vliegveld van Denpasar (die heb ik helaas alweer uitgezwaaid) en ondanks de lange werkweek hebben we toch tijd gevonden om een vliegensvlugge rondreis door Bali te maken.
De gang van zaken hier, die voor mij zo normaal is geworden spookt nog dagelijks door hun hoofd en als ik ze mag geloven dromen ze nog elke nacht van 1000 razende brommertjes, toeterende auto's en volgepakte fietsen...

Gisteravond was het weer bingo en mocht ik Lasse oppikken op het vliegveld!

Voor degene die het niet weten, mijn scooteravontuur beperkte zich tot nu toe tot 100 meter om het huis heen, de laatste tijd heb ik echter mijn angst overwonnen en me in het verkeer geworpen. Het bleef toch nog rond het huis, al strekte de afstand zich nu uit tot een kilometertje of 2, maar de ochtend dat Lasse zou komen besloot ik dat het tijd werd om naar school te gaan, op de scooter...

Mijn huisgenoten verklaarden me dan ook voor gek toen ik, na het ritje naar school, overmoedig verkondigde dat ik Lasse wel even op scooter ging ophalen (45 minuten rijden door Kuta en Denpasar...)
Daar ging ik dan, door het donker, over de driebaansweg op weg naar meneer Vuursteen!
De dronken toeristen en geërgerde taxi's ontwijkend bereikten Lasse en ik veilig Kuta - ik was geslaagd voor mijn praktijk scooter rijden!!
De remmen gingen dan ook helemaal los toen ik tegen een uur of 12 Kuta verliet en naar huis racete! (Ik ga m'n snelheid maar niet opschrijven...)

Het werd tijd voor een paar uur slaap, want werk is weer begonnen en het klokje tikte wel heel hard naar de wekker om 5 uur 's ochtends... Gaap* nu op naar de koffie -We got a long day ahead

  • 14 Mei 2013 - 07:11

    Erik:

    Brrr. Inderdaad zie ik in mijn dromen het krankzinnige Balinese verkeer weer voor me. En jij er door heen op een brommertje... Eng hoor. Het blijft toch voor ons westerlingen een heel bijzonder land.

  • 14 Mei 2013 - 14:24

    Ina:

    Hey Maaik,
    Vanmiddag met oma rijst gegeten! Je moet niet van die gevaarlijke dingen vertellen, dat willen we niet weten.
    Veel plezier met Lasse!!
    Groetjes van oma en mama

  • 18 Mei 2013 - 19:01

    Marjolein:

    Heldin! Een beetje als wildebras door de chaos wegen in Indonesië! Ben trots op jw! Veel plezier met Lasse noh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 13762

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Augustus 2013

Bali

Landen bezocht: