Finding Nemo - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 Februari 2013 | Indonesië, Kuta

Afgelopen vrijdag werd onze villa 'verplicht' naar het Noorden verscheept. De eigenaar had onze kamertjes nodig voor een bruiloft in de Villa, dus na vloekend en tierend onze tassen te hebben dichtgeritst werden we na school met een overvol busje, dwars door de bergen naar Lovinia gebracht.
Ons hotel 'Lovinia Beach cotages,' lag, zoals de naam al verraadt, pal aan het strand, maar had ook nog een zwembad. Reden voor een nachtelijk feestje in ons privézwembadje.
Zaterdag ochtend werden we echter weer vroeg opgehaald om te gaan snorkelen bij Menjagan Island, volgens onze locale studiegenoten het mooiste plekje om te gaan snorkelen op Bali.
Na een uur rijden en twintig minuten in een klein, blauw geverfd bootje kwamen we aan bij een klein eiland voor de kust, waar we het water in mochten. Koraal liep vanaf de kust ongeveer 20 meter de zee in, waar de rotsen abrupt, als een soort afgrond onder water, 70 meter de diepte in stortten. Het hele koraal zat natuurlijk vol met gek gekleurde vissen, zeesterren en andere levende wezens. Voor een dagje waanden we ons in de disneywereld van 'Finding Nemo' Ontzettend mooi om te zien.

De volgende dag werden we om 1 uur opgehaald om terug naar de villa te gaan. Onderweg kwamen we een lange stoet mensen gehuld in traditionele gewaden tegen. Voorop liepen mannen en vrouwen met enorme offermanden op hun hoofd, gevolgd door een groep met trommels en stokken om de 'boze geesten' te verjagen. Het is namelijk bijna volle maan en om dit in te luiden gaat iedereen naar de tempel. Ook toen we bij een tempel aankwamen waren er groepen mensen druk aan het bidden. Heel bijzonder.

Toen we rond 6 uur weer in de villa aankwamen voelde het, door de enthousiaste begroeting van het personeel, wel als thuiskomen. De kamers zijn weer toegeëigend en de koffers weer uitgepakt. Home sweet home

• 27 Februari 2013 - 20:55

Grieanna:

Hoi Maaike

Vind het erg leuk je belevenissen te lezen.
    Kijk alweer uit naar de volgende.

Veel plezier Grieanna

• 02 Maart 2013 - 10:38

Opa:

Hoi maaik zojuist van je nachtelijke zwemavonturen gelezen. Hoortdat bij hotelmanagement? Enfin geniet er maar van. Doe ik ook. Ik heb nu sinds een week een nieuwe auto. Een citroen c1' een kleintje dus, maar voor mij uitstekend. Wanneer je weer terug bent (en weer ee nieuw rijbewijs hebt) kom je er maar eens in rondrijden. Het is een automaat.
    Maaik ik ga nu naar dhr à. Heen. Ik wens je veelplezier en kennisvergaring. Hou je taai en tot ziens (schrijfs)
    Opa

• 05 Maart 2013 - 12:59

Jessica:

Heej zit jij even mooi te genieten daar! Leuk om te lezen veel plezier Maaike!
    Groet jes x