Het Bali leven - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Het Bali leven - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Het Bali leven

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Februari 2013 | Indonesië, Kuta

Na de eerste ziekte, die ons het hele weekend in bed hield, te hebben overwonnen, konden we de schoolweek weer aan. Na twee dagen colleges had school een dagtrip naar 'Bali Village' georganiseerd. Bali village is een soort nagebouwd dorpje waar ze alle eeuwenoude 'authentieke' tradities van de Indonesiërs even in een dag voordoen. Super toeristisch natuurlijk. We waren niet heel blij met dit uitstapje (waar is de 'echte Bali experience?) maar toen we eenmaal met z'n achten over een weg met zulke diepe kuilen en losse stenen reden dat iedereen alle kanten opvloog, met op de achtergrond Balinese radio kwam de sfeer er wel in.
Het dorpje zelf was niet eens zo slecht. De mensen verdienen zoveel aan de toeristen dat ze een goed leven hebben, ze onderbreken hun dagelijkse routine gewoon even als er een groepje toeristen aan komt en laten de mensen wat zien. Zo gingen we eerst naar een lagere school waar de scholieren (10 tot 12 jaar) heel hard voor ons begonnen te zingen. Daarna werden we ingewijd in het maken van offermandjes, stampen van koffie en hebben we een echt hanen gevecht gezien.
S middags moesten we de rijstvelden in, om het land om te ploegen. Daarbij werd je achter een soort ouderwetse houten stellage gezet, die werd getrokken door de koeien. Heerlijk met je voeten door de modder. Daarna werd het tijd om rijst te poten. Dat is me toch intensief werk. Dus geef ik nu aan iedereen mee, eet alsjeblieft al die rijstkorrels op je bord op!!

Afgelopen zaterdag besloten we dag vrij te plannen en zijn we op ons scootertje naar Tanah Lot gereden. Tanah Lot is de beroemdste tempel op Bali, gebouwd op een rost die alleen te bereiken is als het laag water is. Super toeristisch natuurlijk, maar je moet het gezien hebben.
Het verkeer is hier nog steeds zo raar. Er zijn wel een soort van regels, maar iedereen doet maar wat. Dat betekent dat je constant 100% op de weg moet letten.
Zonder ongelukken weer bij de villa gekomen, waar we (vonden wij) eeen welverdiende spa behandeling hebben genomen. Alles werd behandeld, schouder massage, hoofd en haar behandeling, pedicure en manicure. Al met al zijn we wel drie uur lang onder handen geweest en dat voor 15 euro... dat vraagt om herhaling :)

  • 19 Februari 2013 - 09:47

    Hanneke:

    Vanaf nu neem ik na elke rijstmaaltijd een minuut stilte in acht. Wat een belevenis weer. Dan verdien je inderdaad een Spa:-)

  • 19 Februari 2013 - 12:15

    Erik:

    Heel erg leuk al die inkijkjes in je leven daar. Ga er vooral mee door!

  • 19 Februari 2013 - 18:49

    Anne:

    Doe mij ook die spa maar ;)

  • 19 Februari 2013 - 22:33

    Grieanna:

    Hoi Maaike
    Sluit me achter Anne aan in de rij voor de spa.
    Gek he voor de locals zijn er verkeersregels die voor jullie nu nog chaotisch lijken. Over een tijdje ken je ze ook en zijn ze net gewoon voor jou als voor hen.
    Vind het leuk je verhalen te lezen. Veel plezier geniet ervan.
    Grieanna

  • 21 Februari 2013 - 10:08

    Cor:

    Hoi Maaike,
    Ook ik houd me van je belevenisen op de hoogte. Van Erik hoorde ik dat je wat pech hebt gehad, maar daar kom je wel overheen. Mocht je veel onkosten hebben, geef mij dan even een seintje. Misschien kan ik daar wat aan doen.
    Tenslotte: Ik heb een nieuwe auto gekocht. Een kleintje weliswaar, maar voo mij voldoende.
    Het is een Citroen C1
    Maaik ik wens je nog vele fijne dagen en hol de kop d'r veur
    Groetjes opa

  • 21 Februari 2013 - 14:14

    Geesje:

    Lieffie,
    Heb net je kaart gehad, leuk!
    Gelukkig dat alles zo goed gaat.
    Hier koud en grijs.
    Xxx oma

  • 22 Februari 2013 - 13:47

    Jan-Peter:

    Hallo Maaike,

    Ik zal voortaan mijn rijst met de grootste eerbied opeten. Ik wist ook niet dat je koffie kon stampen.
    En zo'n spa, ach ja waarom ook niet. Het verkeer is nogal chaotisch begrijp ik. Eigenlijk zoiets van iedereen doet maar wat. Ik hoop dat je niet heel erg ziek bent geweest. Geniet van alles

    Jan-Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 13758

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Augustus 2013

Bali

Landen bezocht: