Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Juni 2013 | Maleisië, George Town

Ik ben inmiddels alweer een weekje in Maleisië, wegens de rook vanuit sumatra ben ik gedwongen helemaal naar boven te reizen en mijn eerste stop was dan ook Cameron Highlands, de thee en aardbeienplantages van Maleisië.

Na een bergwandeling op de eerste dag ga ik de tweede dag mee met een tour de theeplantages en het regenwoud in. Onze gids Francis stopt als eerste bij de theeplantages van het bedrijf Boh. De theeplantages zijn opgezet door een schotse familie en is nog steeds in het bezit van de schotten. De jonge theebladeren worden voor thee geplukt en door het klimaat hier is het mogelijk om elke 3 week te oogsten. Het plukken gaat niet meer met de hand, maar met een handbestuurde machine. Er worden zo'n 4,4 miljoen kopjes thee per dag geproduceerd!
De tweede stop is het regenwoud, waar Francis ons allemaal medisch bruikbare, vleesetende en eetbare planten laat zien. Mos groeit overal en het schijnt dat de bomen op een laag van 5 a 7 meter mos. Het geeft een nogal spooky effect.

De chauffeur wakker hebben gehouden met tijgerbalsem ben ik nu met 2 Nederlanders en 2 engelsen in een hostel in Georgetown beland. Het weer is niet erg goed, maar het stadje is nog steeds leuk om te verkennen. Opgebouwd door de Engelsen loop je al snel over een engels aandoende boulevard, inclusief Fort Cornwallis. Hoe Engels de gebouwen zijn, de bevolking is voornamelijk Chinees, wat nogal wat moeilijkheden oplevert met de menu kaart..
Na een nachtje doorhalen met m'n reisgenoten bestaat de tweede dag uit chillen in een cafeetje en een bezoekje aan de shoppingmall, 7 verdiepingen! Waar we besluiten naar de film te gaan.

Morgen op naar Kuala Lumpur!

• 28 Juni 2013 - 20:15

Ina:

Hey Maaik,
    Ik mis de foto's! Het klinkt allemaal wel weer spannend en leuk. Hier herfst, regen en wind.

• 29 Juni 2013 - 00:26

Dinia:

Maaik! klinkt allemaal super! enjoy je GT afsluiter,

liefs, Din