Monkey sees... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Monkey sees... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Monkey sees...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 April 2013 | Indonesië, Kuta

Om onze vakantie, vorige week, niet helemaal lui door te komen besloten Ymke, Brend, Jason (onze nieuwe huisgenoot) en ik woensdag naar Ubud te gaan. Na de surfsessie van Jason, Joao (ook een nieuwe huisgenoot) en Brend om 6 uur! 's ochtends zaten we om kwart over twaalf dan eindelijk op de scooter richting Ubud. Na een tocht in de brandende zon en een lunch bij Warung Schnitzel zijn we naar Monkey Forest gereden. Ondanks alle waarschuwingen van de GGD toch naar binnen gegaan...

Dus wat zie je in het monkey forest? Naast een schaarse verzameling apen (we hebben ze niet geteld, maar het waren misschien 20 - 25?) liep het verharde pad het oerwoud in, waar binnenvallend ligt in banen door de bomen heen scheen.
Ongeschonden en aap-vrij terug gereden naar het centrum van Ubud voor een plaatselijke markt. Marktjes hier zijn een soort van labyrinth van stalletjes met allerlei waar, over drie open verdiepingen uitgespreid. De jongens laten zich een soort harembroek aansmeren, wij komen er vanaf met een sarong en een zonnebril.

Tegen vier uur rijden we relaxt terug naar de villa, Jason en Brend laden meteen hun surfboard weer op de scooter en racen onmiddelijk richting het strand. Die hards.
Ymke en ik vinden het wel weer genoeg activiteit voor een dag. Het blijft tenslotte wel vakantie...

• 25 April 2013 - 23:22

Ina:

Hey Maaik,
    Nog een dagje werken, met oranje kroontje op en dan koffers pakken!
    Heb vreselijk last van hooikoorts.
    Heb je dat op Bali ook?
    Xxx

• 26 April 2013 - 19:54

Cor:

Hallo Maaike
    Weer even genoten van je apenverslag. Je vermaakt je daar wel. Zal wel wat kosten met zich brengen!
    Kijk over een paar dagen even op je rekening. Vind je een grootvaderlijke bijdrage in dde vacantie kosten.
    Nog veel plezier met Erik en Ina.
    Groetjes en een dikke knuffel van
    Opa Cor