Studie-onderduikend gedrag - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu Studie-onderduikend gedrag - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

Studie-onderduikend gedrag

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Maart 2013 | Indonesië, Kuta

JA WIJ STUDEREN OOK – Terwijl de tentamenstress in het bar koude Nederland toeneemt, begraven wij ons hier ook in de boeken. De eerste resultaten staan online, maar het echte werk moet nog beginnen. Met de tweede tussentoets deze week, de eindpresentatie én de mega eindtoets in zicht blijft er weinig vrije tijd meer over (wat een feest)

Met de toenemende tentamenstress neemt ook de weerstand in de villa dramatisch af. Bijna iedereen loopt te kuchen en medicijnen, Balinese wondermiddeltjes en strepsils zijn bijna niet aan te slepen…

Het studie-onderduikend gedrag ziet er hier echter wel wat anders uit. Zaterdagochtend besloten Tietia en ik onze schoolboeken te negeren en zijn op onze Scooter naar Uluwatu gereden, het noordelijkste puntje van Bali.

De tempel van Uluwatu is geplaats op een klif in de zee. Na het ontwijken van alle apen (aan 1 aanval ontkwamen we niet, een brutale aap zette de aanval in toen hij een flesje water ontdekte en ging Tietia’s rug te lijf…) werden we beloond met prachtig uitzicht op een fonkelende zee met de koraalriffen ver onder ons en bijzonder weinig toeristen.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Uluwatu secret beach (zoals er op het bordje stond) Een trap, uitgehakt in de rotsen leidde je naar een paradijs voor surfers. (voor zwemmen was het minder geschikt) Wit strand, licht blauwe zee en overhangende rotsen voor schaduw. Hier konden we ons wel een middagje vermaken.

Op de terugreis bij de CarreFour gestopt en voor het eerst sinds tijden weer een écht broodje met wat salade gegeten!

Helaas is er niet nog een keer tijd voor dit soort uitstapjes en liggen ook nu de studieboeken weer op me te wachten…

Wish me luck!

• 28 Maart 2013 - 07:19

Anne:

Zo te horen maar goed dat je een apenprik hebt gehad!! Ik ga morgen met mam winkelen in Leeuwarden! :-)

• 28 Maart 2013 - 11:58

Marieke:

Studeren zal je :P. Nee grapje, geniet van Bali en succes natuurlijk met de tentamens!

• 28 Maart 2013 - 17:02

Mama:

Wow, die vlinder!
    Nog een paar weken en dan zie ik dat ook.
    Wel een beetje doen hoor...
    xxx