suit on - ready to work - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu suit on - ready to work - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Maaike Siegel - WaarBenJij.nu

suit on - ready to work

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Mei 2013 | Indonesië, Kuta

Mijn tijden van weekenden relaxen zijn geteld… Onze praktijk module is begonnen en dat betekend dat we om de week aan het werk moeten. Ik werk momenteel bij Pullman Bali Legian Nirwana. Een 5-sterren hotel dat onder Accor valt (bekend van Mercure, Novotel, Formule 1 etc.)

Anders dan op Stenden zelf kunnen we natuurlijk nooit voor 2 maand even managers worden, maar zijn we aangesteld als project managers. Dit houdt in dat we druk bezig zijn met het in kaart brengen van de fouten van het bedrijf en uiteraard het implementeren van onze oplossingen.
Tot nu toe is dat een hele opgave. Er is geen budget, er moet binnen een maand resultaat zijn en Balinese medewerkers zijn niet echt dol op veranderingen (ook al komen ze van een blank persoon…)

Actie ondernemen houdt in dat je per dag 20 keer op en neer moet lopen tussen de verschillende afdelingen, duizend mensen moet vragen, tien keer alles moet uitleggen en JA af en toe heb je het geluk dat ze het snappen én wat willen gaan doen.

Zo ben ik vandaag ik touw geweest om een fotoshoot voor de nieuwe wijnkaart op het room service menu op te zetten. Had ik eindelijk de graphic designer zover om met zijn camera naar het zwembad te komen, was de bar nog niet zover en de chef wou al helemaal niet meewerken. Na een half uur heen en weer geren geeft het toch wel een kick als je dan met de gevraagde wijnflessen om je heen op het zwembad terras staat en de foto’s écht worden gemaakt.

Hoe slecht het ook is, we proberen zoveel mogelijk daarom ook zelf uit te zoeken. Hoe lang duurt het voor room-service om van de 5de verdieping naar de 1ste verdieping te gaan en een item te bezorgen? Dan neem je toch zelf de personeelslift naar boven om het rondje te lopen.

Kortom chaos ten top, maar dat noemen we natuurlijk gewoon een uitdaging. Zoals de beverage manager net hopeloos tegen me zei; ‘welcome to this team maaike,’

voor de geïnteresseerden - de website van m'n werk

• 04 Mei 2013 - 13:45

Hanneke:

Ha die Maaike,

gewoon ying yangen, past volgens mij erg goed in die omgeving en blijven genieten van deze uitdaging!
    Zet'm op en je moet maar zo denken, alle ervaringen....staan goed op je CV :)

Groetjes,
    Hanneke

• 05 Mei 2013 - 15:35

Milou:

Hey Maaike,

Ik vind het iedere keer leuk om te lezen wat je mee maakt.
    Dit ziet er uit als een echte Maaike-uitdaging en dat je geduld erg op de proef wordt gesteld.
    Krijg je bij het hotel iedere dag feedback? Geef je andere feedback?
    Begin je gewend te raken aan de Indische cultuur en dat je daarop al redelijk kan inspelen?
    Denk je dat je naar het buitenland wil gaan voor je eindstage?
    Heb je lang niet gesproken en ik ben erg benieuwd naar je.

Groetjes,

Milou

• 06 Mei 2013 - 08:40

Jan-Peter Siegel:

Hey Maaike,

Hou je alle bordjes nog een beetje in de lucht? Het is ook in elke branche hetzelfde. Ben benieuwd hoe het verder afloopt. Zijn je ouders al een beetje gewend aan het leven op Bali? Ze moeten natuurlijk ook nog terug. Nou ja, dat moeten ze dan maar als een uitdaging zien.

See you
    Jan-Peter